Ev satmak, uzun ve duygusal bir süreçtir. Ev satarken işi kolaylaştırmak, süreci hızlandırmak için bazı hatalardan kaçınılmalıdır. Satılık evi görmeye gelen yeni alıcıların sunduğu fiyat teklifleri veya evin özellikleri, yapısı için yorumlar olumsuz etkilememelidir. En nihayetinde alıcı, evin fiyatını indirmeniz için görüşür. Profesyonel davranarak doğru taktiklerle iyi pazarlamanız gerekir.
Evi satmaya karar verdikten sonra ev sahibi olarak değil profesyonel biri olarak davranmalısınız. Ticaret yapan bir iş insanı olarak düşünmek, alıcıya daha iyi bir izlenim sunacaktır. Girişime duygusal olarak değil, finansal olarak bakmanız kazanç sağlar.
İmgeleme önemli bir taktiktir. Evi satmaya karar verdiğinizde, evi satın aldığınız ilk anı düşünün. Etkilendiğiniz alanı, ilk satın aldığınızda hissettiğiniz duyguları hatırlamak, alıcıya pozitif duygular yansıtır. Yaşamınıza kattığı olumlu duyguları düşünün fakat ev ile duygusal ilişkiye girmeyin. Satış ve finans fikri, duygusal mesafe oluşturarak ticari kâr sağlamanıza katkıda bulunur.
Evi satmaya karar verdiğinizde, doğru bir keşif yapılması önemlidir. Fiyat belirlemesi için gelen eksper veya emlak danışmanının fikirlerini önemsemelisiniz. Evin fiyatını düşürmek veya rekabet oluşturmak için değil, evin hızlı satışını sağlamak için orada olacaklar.
İyi bir emlak danışmanı, ev satış ve görüşmelerinde etkilidir. Deneyim ve sektör tecrübesiyle fiyat konusunda size önerilerini sunar. Sunulan öneriler ve ticari kâr oranından net bilgi elde edebilirsiniz. Gerçekten evi satmak isteyen emlak danışmanı mı yoksa farklı şirketlerin piyasa araştırması yapan ajanları mı anlaşılabilir. Evi satın almak isteyen kişilerde, bilgi edinmek amacıyla bu taktiği kullanabilirler. Profesyonel ticaret insanı olarak menfi kârınıza göre avantajlı olanı seçebilirsiniz.
Evi satarken kira getirisini ve satış getirisini matematik olarak hesaplamak önemlidir. Satışından elde edilecek kâr, kira getirisinden yüksek olacaksa satılmasında fayda vardır. Profesyonel bir danışmanla çalışmak, doğru analiz ve hesaplama yapmayı belirler. İyi analiz edilmeden satılık veya kiralık kararı verilmemelidir.
Dijital platformlarda satılık ilanı verirken 3D görseller kullanın. Video çekimi ile yapılan gayrimenkul satışları daha hızlıdır. Ürün ve görsel desteklerle evin başarılı şekilde satılmasını sağlayabilirsiniz. Evin tüm özellik ve güzelliklerini zenginleştirerek görselde sunun.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder